Serwisy firm usługowych powinny przede wszystkim w sposób klarowny przedstawiać profil i zakres realizowanych usług. Muszą być również atrakcyjne pod względem wizualnym. Znaczenie ma to między innymi dla salonów fryzjerskich.
Chcąc zachęcić nowych klientów, powinniśmy dysponować stroną, która będzie niejako potwierdzeniem naszej kreatywności. Znaczenie ma więc jej design, a także odpowiednio przygotowane i wyeksponowane zdjęcia, za pomocą których przedstawimy przykładowe realizacje. Do tego wszystkiego musi dojść należycie opracowana sekcja kontaktowa, podstrona z historią salonu i cennik.
Na wszystko to pozwala nam CMS WordPress. Nie tylko zapewnia on szybkie i bezproblemowe postawienie strony (zazwyczaj zajmuje to kilka minut), ale również daje nam dostęp do ogromnego zbioru wtyczek i pluginów, które pozwolą w odpowiedni sposób ją skonfigurować. Nie możemy zapomnieć także o szablonach graficznych.
Salon fryzjerski? Postaw na pozycjonowanie lokalne
Na początek jednak kilka słów o bardzo ważnych kwestiach technicznych. Przygotowanie strony internetowej to bowiem jedynie połowa sukcesu. Zadbać musimy również o to, aby była ona widoczna w Internecie, dzięki czemu możliwe stanie się zwiększenie liczby odwiedzin.
Tym zajmuje się przede wszystkim pozycjonowanie SEO. Warto jednak zaznaczyć, że w przypadku salonu fryzjerskiego przyjmie ono nieco inną rolę niż przy promowaniu sklepu online. Naszym celem będzie pozyskanie klientów, którzy są w stanie do naszego salonu dotrzeć – mowa więc o osobach z tej samej ulicy, dzielnicy czy miasta. Nie ma sensu starać się o uwagę ludzi mieszkających 500 kilometrów od nas, ponieważ i tak nie będą zainteresowani naszymi usługami.
Wszystko to sprawia, że należy realizować tak zwane pozycjonowanie lokalne. Opiera się ono na wykorzystaniu funkcji geolokalizacji pozwalającej wyszukiwarkom określić miejsce, w którym obecnie się znajdujemy. Dzięki temu, wpisując w polu „szukaj” frazę „salon fryzjerski”, otrzymamy listę zakładów, które znajdują się w najbliższym otoczeniu.
Naszym zadaniem będzie znalezienie się na tego typu listach. Pomocne okaże się stworzenie wizytówki firmy (więcej na ten temat przeczytacie w artykule pt. „Lokalne pozycjonowanie stron – dlaczego warto?”) oraz odpowiednia optymalizacja witryny internetowej. Chcąc lepiej dostosować ją do wymagań stawianych przez wyszukiwarki, warto pobrać stosowne wtyczki. Do najbardziej polecanych należą: Yoast SEO, WP Smush, SEO Internal Links oraz W3 Total Cache.
Szablony graficzne
Przechodzimy do kolejnej istotnej kwestii, a mianowicie do konieczności dostosowania szaty graficznej naszej strony. Jak już wspomnieliśmy, salon fryzjerski to specyficzny biznes, który wymaga odpowiedniej promocji. Na szczęście, na serwisach skupionych wokół systemu WordPress znaleźć można naprawdę sporo szablonów, które zostały przygotowane specjalnie dla tego typu działalności.
Najpierw musimy jednak podjąć decyzję, czy chcemy skorzystać z dodatków płatnych czy może ograniczymy się wyłącznie do tych udostępnianych za darmo. Po stronie zalet pierwszego rozwiązania należy zapisać przede wszystkim częste aktualizacje, a także możliwość swobodnego dostosowania skórki do naszych potrzeb. Przykładem takiego szablonu może być Durano, przygotowany specjalnie dla salonów fryzjerskich.
Pozwala on przede wszystkim na wgranie dużych zdjęć wysokiej jakości, za pomocą których przedstawimy nie tylko przykładowe fryzury, ale również nasz salon. Do dyspozycji mamy także sekcje, w których znajdą się najważniejsze informacje kontaktowe, ceny czy też formularz umożliwiający zapisanie się na wizytę. Wszystko to utrzymane jest w bardzo atrakcyjnych barwach. Wersję demo szablonu znajdziecie tutaj.
Oczywiście wśród szablonów darmowych także znajdziemy wiele rozwiązań, które doskonale sprawdzą się w tej branży. Poniżej przedstawiamy kilka z nich.
-
Glow. Szablon przygotowany dla salonów fryzjerskich, zakładów kosmetycznych oraz SPA. Charakteryzuje się minimalistyczną kolorystyką, a także wieloma możliwościami konfiguracji poszczególnych sekcji. Co ważne, jest w pełni responsywny. Przed pobraniem szablonu, warto przejrzeć jego wersję demo.
-
Elegant Pink. Bardzo elegancka skórka typu one page. Pozwala w atrakcyjny sposób przedstawić najlepsze stylizacje. Doskonale nadaje się również do prowadzenia firmowego bloga. Do jej zalet należy zaliczyć także to, że dobrze sprawdza się na urządzeniach mobilnych. Demo znajdziecie tutaj.
-
Moesia. Na koniec szablon dedykowany przede wszystkim fotografom, jednak nic nie stoi na przeszkodzie, aby dostosować go do własnych potrzeb. Dysponuje on specjalną sekcją z opiniami klientów, a także bogatymi opcjami ułatwiającymi prezentację swoich umiejętności. Zainteresowanych zachęcamy do zapoznania się z wersją demonstracyjną.